Pestanyes

martes, 21 de abril de 2015

A la merda

 A la merda, a la merda vosaltres amb tota la vostra por,
a la merda els punys alçats en pro de la violència,
i a la merda mans alçades pel feixisme putrefacte,
a la merda les paraules i a la merda tots els pactes.

Podrits, esteu tots podrits,
perdeu els sentits per defensar amb por el control absolut
de les emocions que mai heu educat.
Us sobren eines, us sobren recursos i temps per aprendre,
i vosaltres ho envieu tot a la merda.
Animes de carbó posseïdes pel dolor,
feu que la llum oblidi el nom del perdó,
aflora la rabia i l'agressivitat
i acabem al nivell dels vostres peus a ras de terre.
I estic cansat d'estimar a l'estúpid, a l'ignorant i al violent,
cansat de comprendre, cansat d'entendre,
cansat de veure mes enllà del que vosaltres veieu.

I què si avui sóc agressivitat, si flueix el vermell per la meva sang,
si la fera que porto no es pot controlar?
Posant parets a la ira per no desbocar els crits de la impotència,
que la gent mor en mans del capitalisme i les llibertats es tallen en nom del comunisme,
que és indiferent el sistema que trieu, si no sou capaços de complir el que dieu,
si veniu aquí a estimar i després us n'oblideu,
prou ja de tanta farsa, de lluir tanta comparsa,
de pintar murals de colors sobre murs de dolors.
Solucionant la mort amb més mort i la violència amb més violència,
i a qui li importa l'avenç de la ciència?
si som capaços d'odiar abans que d'explicar,
i explicar-nos el perquè, de què serveix si no entenem el per a què?

Pro jo he nascut amb orgull,
amb l'orgull d'un cor forçat a estimar després de ser abandonat.
I aquest orgull no el tombareu, no guanyareu pel camí que trieu,
quan no estimeu i naufragueu.
Podeu matar les il·lusions, però no podeu amb l'esperança.
Homes de tratge assetgen i observen, i mai han de moure un dit.

Teniu mil salvadors en mil religions i caieu en dogmatismes.
I fiqueu la por en la llum en quan trobeu un sol moment,
per banyar-vos en dolor i fer-ne una competició,
“Jo sóc el més putejat, jo tinc més dret a l'assassinat,
i mato sense pietat projectes i unions,
però salvo als ineptes atorgant-los comunions”.

L'orgull em manté estimant i ferme davant injustícies
i conflictes que no hem sabut radicar,
i em sento responsable de corregir la por del món,
però no sóc un més dels vostres salvadors,
jo em salvo a mi mateix i segueixo oferint eines per vosaltres,
agafeu-les a temps perquè aixo s'acaba,
la por que ara sentiu serà la por en què us convertiu.